.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشیه های دیدار رئیس جمهور با خانواده ایثارگران و جانبازان

شاید بتوان گفت زیباترین جلوه های سفر هیئت دولت در دیدار رئیس جمهور با خانواده شهدا، ایثارگران با جانبازان و آزادگان متبلور است که مسئولان نهاد ریاست جمهوری از نخستین سفر استانی به طور مرتب در آن گنجانده‌اند.

به گزارش مهر، سفرهای استانی در هر شکل و برنامه حاشیه های دیدنی و شنیدنی دارد ولی برنامه دیدار رئیس جمهور با خانواده شهدا، ایثارگران جانبازان و آزادگان با وجود جذابیت های بسیار مورد غفلت قرار گرفته است.

* مراسم دیدار رئیس جمهور از خانواده های شهدا با ورود محمود احمدی نژاد به سالن همایش های بانک صادرات شهر رشت و قیام و شعار حضار، سرود ملی و سپس تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط فرزند یکی از جانبازان گیلانی آغاز شد.

* قبل از ورود رئیس جمهور مسعود زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید ایثارگران و آزادگان ردیف به ردیف صندلی های سالن را میان این خانواده ها طی می کرد و ضمن خیر مقدم به درد دلهایشان گوش می داد و به درخواست هایشان رسیدگی می کرد.

* سالن همایش های بانک صادرات با وجود بزرگی نسبی در مقایسه با سالن دیدار خانواده شهدا و ایثارگران سایر استانها باز هم پاسخگوی حاضران در جلسه نبود و به دلیل ازدحام جمعیت، تعدادی از حضار به طبقه دوم سالن هدایت و برای تعدادی دیگر صندلی اضافه در راهرو تعبیه شد.

* پس از تلاوت قرآن مجید نوبت به زیباترین بخش برنامه رسید، یعنی نامه یک فرزند شهید به پدرش که معمولا این بخش از برنامه فضای جلسه را تحت تاثیر قرار داده و خاطرات اغلب حضار با دوستان و همسنگران شهیدشان را باز تفسیر می کند. در سفر استانی هیئت دولت به گیلان مهسا نیک مانده فرزند شهید نیک مانده نامه به پدر را با گریه و سوز برای حضار بازگو کرد که حتی رئیس جمهور در خلال سخنانش با اشاره به آن دکلمه گفت مردم ایران 20 یا حتی 30 سال این سوز دل را تحمل کردند تا امروز سرافرازی مملکت خویش را در عرصه های مختلف ببینند.

* پس از سخنان فرزند شهید نیک مانده کلیپی از میرزا کوچک خان جنگلی به نمایش گذاشته شد و در میان پخش کلیپ، نمایشی به همراه دکلمه از سوی فردی که به شکل میرزا کوچک خان جنگلی گریم شده بود به اجرا گذاشته شد.

* مسعود زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید ایثارگران از فعالیت های این بنیاد گزارشی ارائه کرد و تعداد جانبازان استان گیلان را 21 هزار نفر، تعداد شهدا را 7 هزار نفر و آزادگان گیلانی را 2600 نفر اعلام کرد.

* گروه سرودی از فرزندان شهید با لباس های سنتی گیله مردان با توجه به اربعین حسینی سرودی را همخوانی کردند.

* آخرین برنامه قبل از سخنان رئیس جمهور اهداء نشان ایثار به 6 خانواده شهید بود که هر کدام گلی از گلهای پرپر شده این خطه و این مرز و بوم به شمار می رفتند. شهید مصطفی لو متولد 1338 که در سال 1360 و در منطقه بستان به شهادت رسیده بود. شهید احمد متوسلیان متولد 1331 که در سال 1367 و در جریان بمباران شیمیایی جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت رسیده بود این شهید 2 پسر و 2 دختر از خود به یادگار گذاشته است . شهید مهرداد رمضان پور متولد 1341 که در عملیات والفجر 9 در سلیمیانیه عراق به شهادت رسیده بود، شهید شهرام علیزاده متوسط 1341 که در سن 20 سالگی و در سال 1362 در منطقه مریوان به درجه رفع شهادت رسیده بود، شهید سید رضی میربابائیان که در سال 1369 در منطقه غرب کشور به درجه شهادت نائل آمده بود و شهید رضا همتی متولد 1341 که در سال 1365 به درجه رفیع شهادت رسیده بود.

* رئیس جمهور به نمایندگی از ملت ایران به سینه خانواده های این شهدا مدال نصب کرد و در مقابل عظمت و ایستادگیشان خم شد و از آنها تقدیر کرد.

* در این مراسم رئیس جمهور در چارچوب آخرین برنامه پشت تریبون قرار گرفت و از اهداء نشان به خانواده همه ایثارگران در آینده خبر داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

غلامرضا ثمرسین 13 بهمن 1389
امید وارم همیشه اخبار جانبازان را بصورت واقعی در متون خبری خود اعلام نمائید از زحمات شما دوستان جانبازان تشکر میکنم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.